Portal doktor-rodzinny.pl prowadzony jest przez  Prywatna Praktyka Lekarska Helena Kawkazskaja, Praktyka lekarska ogólna (PKD 86.21.Z) ograniczoną odpowiedzialnością, NIP: 1181990833, REGON: 146343155, Adres: Marii Konopnickiej 48A/1, 05-092 Dziekanów Leśny.


Organizator - Praktyka lekarska ogólna (PKD 86.21.Z) ograniczoną odpowiedzialnością, NIP: 1181990833, REGON: 146343155, Adres: arii Konopnickiej 48A/1, 05-092 Dziekanów Leśny.

Portal - prowadzona przez Organizatora platforma internetowa pod adresem https://www.doktor-rodzinny.pl/ oraz Aplikacja mobilna, łącząca Pacjentów ze Świadczeniodawcami w celu umożliwienia przeprowadzenia usług medycznych.

Lekarz - osoba fizyczna posiadająca kwalifikacje wymagane prawem, potwierdzone odpowiednimi dokumentami, uprawniona do udzielania świadczeń zdrowotnych oraz posiadająca prawo do wykonywania zawodu lekarza, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty.

Świadczeniodawca - osoba wykonująca zawód medyczny, w tym lekarz, pielęgniarka, lekarz dentysta, ratownik medyczny, felczer, farmaceuta.

Osoba wykonująca zawód medyczny - osoba fizyczna posiadająca wymaganymi przez prawo kwalifikacjami, uprawniona do świadczenia usług zdrowotnych w określonym zakresie.

Użytkownik – każda pełnoletnia osoba, która nie przekroczyła 92. roku życia i która korzysta z usług świadczonych za pośrednictwem Portalu, lub w jakikolwiek inny sposób korzysta z Portalu.

Pacjent – Pełnoletni użytkownik, który nie ukończył 92. roku życia korzystający z usług medycznych

Usługa Konsultacji Medycznej – usługa świadczona przez Świadczeniodawcę na rzecz Pacjenta zgodnie z treścią Regulaminu.

Formularz – formularz za pośrednictwem którego dokonywany jest wywiad lekarski przez Świadczeniodawcę, stanowiący podstawę do wykonania Usługi Konsultacji Medycznej.

Umowa o świadczenie Usługi Konsultacji Medycznej – umowa, której przedmiotem jest świadczenie Usługi Konsultacji Medycznej.

e-Recepta – recepta wydawana w formie elektronicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U.2020.944) oraz przepisami wykonawczymi do ww. ustawy, w szczególności z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie recept (Dz.U.2020.2424).

e-Skierowanie -skierowanie na leczenie, wydawane w postaci elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych

e-Zwolnienie - zaświadczenie lekarskie stanowiące o czasowej niezdolności do pracy, wydawane w postaci elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa;

Zaświadczenie lekarskie – to oficjalny dokument lub pisemne potwierdzenie wystawiane przez Świadczeniodawcę, w którym zawarte są informacje dotyczące zdrowia pacjenta.

Internetowe Konto Pacjenta - konto udostępniane w portalu pacjent.gov.pl, prowadzone przez Ministerstwo Zdrowia i Narodowy Fundusz Zdrowia.

Aplikacja mobilna - Aplikacja mobilna Erecept dostępna bezpłatnie w Google Play oraz App Store na urządzeniach mobilnych z systemem Android oraz IOS.

Agent rozliczeniowy - agent rozliczeniowy w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (t.j.Dz.U.2020.794), tj. podmiot dostarczający w ramach prowadzonej działalności usługi w zakresie świadczenia usług płatniczych, za pośrednictwem którego dokonywane są płatności za usługi świadczone, za pośrednictwem Portalu lub aplikacji mobilnej, w szczególności PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu

Indywidualne Konto Pacjenta - indywidualne konto utworzone przez Organizatorana rzecz Pacjentów Portalu i aplikacji mobilnej w celu korzystania z Usługi Konsultacji Medycznej oraz gromadzenia informacji o historii leczenia.

Petycja – petycja, pod którą podpisy zbiera Organizatora, a której przedmiotem jest wyrażenie poparcia dla działalności prowadzonej przez Organizatora, polegającej na możliwości otrzymania recepty elektronicznej lub jej przedłużenia z użyciem sieci internet.

Internetowe Konto Pacjenta - umożliwia usługobiorcy lub jego przedstawicielowi ustawowemu, w szczególności:

  1. dostęp do informacji i raportów, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, oraz informacji o kwocie środków publicznych wydatkowanych na sfinansowanie udzielonych mu świadczeń opieki zdrowotnej; 2) dostęp do informacji o posiadanym w danym dniu prawie do świadczeń opieki zdrowotnej oraz podstawie tego prawa, a w przypadku gdy prawo do świadczeń opieki zdrowotnej wynika z objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym, także o dacie zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego oraz numerze identyfikacji podatkowej (NIP) i numerze REGON płatnika ubezpieczenia zdrowotnego - na podstawie informacji przetwarzanych w Centralnym Wykazie Ubezpieczonych, o którym mowa w art. 97 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych; Aktualizacja 25.07.2024 3) składanie oświadczeń o upoważnieniu osoby do dostępu do dokumentacji medycznej, o którym mowa w art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 849 oraz z 2022 r. poz. 64 i 974), lub o wyrażeniu zgody na udostępnienie danych, o której mowa w art. 35 ust. 1a, lub o ich wycofaniu; 4) składanie oświadczeń o wyrażeniu zgody na udzielanie informacji, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, lub o jej wycofaniu; 5) składanie oświadczeń o wyrażeniu zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych, o której mowa w art. 16-18 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, lub o jej odmowie; 6) dostęp do informacji o wystawionych zaświadczeniach lekarskich, o których mowa w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa; 7) dostęp do informacji o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne płaconej przez usługobiorcę; 8) dostęp do informacji o wysokości kwoty podlegającej refundacji dla poszczególnych produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobów medycznych wydanych usługobiorcy; 9) składanie oświadczeń o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i jednostkowych danych medycznych usługobiorcy koniecznych w procesie realizacji recepty transgranicznej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej lub państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub o jej wycofaniu; 10) składanie deklaracji wyboru świadczeniodawcy, udzielającego świadczeń z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej, o której mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz.U. z 2021 r. poz. 1050 oraz z 2022 r. poz. 655), oraz dostęp do informacji o wybranym świadczeniodawcy udzielającym świadczeń z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, lekarzu podstawowej opieki zdrowotnej, pielęgniarce podstawowej opieki zdrowotnej lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej; 11) dostęp do informacji o Organizatora i udzielanych przez niego świadczeniach opieki zdrowotnej; 12) składanie wniosków o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, o której mowa w art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, zwanej dalej „EKUZ”; 13) dostęp do informacji o wycofanych z obrotu produktach leczniczych lub wyrobach medycznych, jeżeli zostały one usługobiorcy przepisane na podstawie recepty w postaci elektronicznej lub przez niego nabyte; 14) składanie wniosków lub skarg do Rzecznika Praw Pacjenta, ministra właściwego do spraw zdrowia oraz Narodowego Funduszu Zdrowia; 15) dostęp do informacji o profilaktyce i zdrowym trybie życia na podstawie jednostkowych danych medycznych usługobiorcy; 16) udzielanie odpowiedzi na badania ankietowe w zakresie jakości opieki zdrowotnej; Aktualizacja 25.07.2024 17) dostęp do informacji o wystawionych zleceniach, o których mowa w art. 38 ust. 4a ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych.


∑1. Postanowienia ogólne

1. Niniejszy regulamin określa: 

a) zasady rejestracji i korzystania z Portalu oraz aplikacji mobilnej;

 b) rodzaje i zakres usług świadczonych przez Świadczeniodawców za pośrednictwem Portalu;

 c) warunki realizacji Usługi Konsultacji Medycznych wykonywane przez Świadczeniodawców za pośrednictwem Portalu, w tym wymagania (i) techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Organizator(ii) zakaz dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym; 

d) warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną (w tym płatności cyklicznych), 

e) zasady składania i rozpatrywania reklamacji. 

2. Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany dla Użytkowników na Portalu oraz aplikacji mobilnej, za pośrednictwem którego Użytkownicy mogą pozyskiwać, odtwarzać i utrwalać jego treść.

 3. Portal oraz aplikacja mobilna prowadzone przez Organizatora stanowi infrastrukturę pośredniczącą pomiędzy Użytkownikiem lub Pacjentem a Świadczeniodawcą, który świadczy docelową usługę na rzecz Pacjenta.


∑2. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu

1. Usługodawca świadczy Użytkownikom usługi:

 a. dostępu do Portalu oraz aplikacji mobilnej, w tym usługi możliwości przeglądania treści dostępnych na Portalu i rejestracji na Indywidualnym Koncie Pacjenta;

 b. pośrednictwa w świadczeniu przez Świadczeniodawców Usługi Konsultacji Medycznych.

 2. Usługodawca świadczy usługi, o których stanowi ust. 1 lit. 

a) i b) powyżej zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu. Aktualizacja 25.07.2024

 3. Usługodawca zbiera również podpisy pod Petycją na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.


∑3. Warunki świadczenia usług

1. Korzystanie oraz dostęp do Portalu wymagają dostępu do urządzenia końcowego (np. komputera, smartfona lub tabletu itp.), z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową w aktualnej wersji, posiadanie adresu poczty elektronicznej. Korzystanie oraz dostęp do aplikacji mobilnej wymagają posiadania systemu Android lub IOS z dostępem do sieci Internet. 

2. Usługi dostępu i przeglądania treści Portalu oraz korzystanie z aplikacji mobilnej są bezpłatna.

 3. Usługi Konsultacji Medycznych świadczone są odpłatnie, za pośrednictwem Portalu lub aplikacji mobilnej, przy czym szczegółowe warunki określone § 4 Regulaminu. 

4. Użytkownik przystępując do korzystania z danej usługi świadczonej przez Usługodawcę oświadcza, że akceptuje niniejszy Regulamin, tj. zapoznał się z jego treścią i zobowiązuje się do jego przestrzegania.

 5. Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usług zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.


∑4. Pobieranie opłat za świadczenia zdrowotne i wysokość opłat

1. Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie, zgodnie z cennikiem umieszczonym na stronie będącym załącznikiem do niniejszego regulaminu. 

2. Pacjent akceptując warunki udzielania świadczeń zawiera umowę z podmiotem leczniczym.  

3. Świadczenia zdrowotne mogą być udzielane przez Podmiot leczniczy także w ramach abonamentu medycznego wykupionego przez dany podmiot, w zamian za uiszczoną przez Usługodawcę ryczałtową opłatę abonamentową, na zasadach określonych w odrębnych Umowach o udzielenie świadczeń zdrowotnych w ramach abonamentu medycznego. Uprawnionymi do uzyskania tych świadczeń zdrowotnych są osoby wykazane w Koncie pacjenta. 

4. Przy zawieraniu umowy Pacjenci są informowani o możliwości rezygnacji z udzielania świadczeń zdrowotnych. 

5. doktor-rodzinny.pl, Prywatna Praktyka Lekarska Helena Kawkazskaja, Praktyka lekarska ogólna zachowuje prawo odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego zgodnie z zasadami wynikającymi z obowiązującego prawa, w tym w szczególności, jeżeli okoliczności wskazują, że pacjent powinien zostać poddany badaniu w stacjonarnej placówce medycznej. 


∑5. Warunki zawierania i realizacja Usługi Konsultacji Medycznych oraz odstąpienie od umowy

1. Usługi Konsultacji Medycznych są usługami świadczonymi tylko i wyłącznie przez Świadczeniodawców przy czym usługi te świadczone są przy wykorzystaniu infrastruktury i funkcjonalności Portalu. Przedmiotowe usługi świadczone są na odległość, bez osobistego kontaktu ze Świadczeniodawcą

 2. Do Usług Konsultacji Medycznych nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U.2020.287) zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 7 przedmiotowej ustawy. 

3. Warunkiem zawarcia Umowy o świadczenia Usługi Konsultacji Medycznych jest: 

a) Akceptacja niniejszego Regulaminu;

 b) Wyrażenie zgody na świadczenie usług zdrowotnych drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu.

 4. Usługa Konsultacji Medycznych może być świadczona dla osób, które nie mają możliwości fizycznego spotkania się ze Świadczeniodawcą, w celu przeprowadzenia badania lekarskiego. Akceptacja niniejszego Regulaminu jest jednoznaczna ze złożeniem oświadczenia potwierdzającego okoliczność braku możliwości osobistego spotkania się ze Świadczeniodawcą.

 5. W celu skorzystania z Usługi Konsultacji Medycznych, przez Pacjenta należy zawrzeć Umowę o udzielenie świadczeń zdrowotnych w ramach abonamentu medycznego albo:

 a) Wybrać pojedynczą usługę będącą przedmiotem zamówienia za pomocą kliknięcia w przycisk “rozpocznij konsultację”;

 b) Wypełnić obowiązkowe pola znajdujące się w Formularzu, zgodnie z dostępnymi podczas jego wypełniania instrukcjami, przy czym w szczególności należy w nim zawrzeć informacje dotyczące (i) leków i innych preparatów stale przyjmowanych przez Pacjenta, (ii) powodu, dla którego dany lek lub preparat jest przyjmowany, (iii) danych osobowych pacjenta w postaci imienia i nazwiska, daty urodzenia, numeru PESEL, adresu poczty elektronicznej, płci, numer telefonu;

 c) Potwierdzić zamówienie poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”

d) Po wypełnieniu Formularza należy dokonać płatności zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na Portalu, przy czym podczas płatności wymagane będzie podanie danych osobowych, tj. imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej.

 6. Pacjent ma obowiązek podania danych w Formularzu zgodnie z prawdą i jego najlepszą wiedzą.

 7. Umowę o świadczenie Usługi Konsultacji Medycznej uznaje się za zawartą w momencie potwierdzenia zamówienia przez Pacjenta zgodnie z ust. 5 lit. c) powyżej.

 8. Po wypełnieniu i przesłaniu Formularza przez Pacjenta, oraz dokonaniu płatności za pośrednictwem Agenta Rozliczeniowego, na podany przez Pacjenta adres poczty elektronicznej, przesłana zostanie wiadomość, stanowiąca potwierdzenie płatności.

 9. Realizacja zamówienia rozpocznie się po otrzymaniu przez Usługodawcę pełnej płatności lub po potwierdzeniu przez Agenta Rozliczeniowego poprawnego wykonania pełnej płatności.

 10. Czas realizacji Usługi wynosi maksymalnie 12 godzin od momentu otrzymania płatności przez Administratora lub potwierdzenia otrzymania płatności od Agenta Rozliczeniowego, z zastrzeżeniem ust. 14 poniżej. 

11. Status realizacji Usługi zostanie przesłany na podany przez Pacjenta adres poczty elektronicznej. 12. Usługę uznaje się za wykonaną po wystawieniu e-Recepty zgodnie z Formularzem wypełnionym przez Pacjenta, przy czym przez wystawienie e-Recepty rozumie się otrzymanie przez Pacjenta kodu recepty na numer telefonu podany w Formularzu lub ujawnienie e-Recepty w Internetowym Koncie Pacjenta, z zastrzeżeniem ust. 13.

 13. Przed wystawieniem e-Recepty, dane uzupełnione przez Pacjenta w Formularzu są weryfikowane przez Świadczeniodawcę. 

14. W przypadku, gdy do realizacji Usługi, według Świadczeniodawcy świadczącego Usługę konieczne będzie udzielenie przez Usługobiorcę dodatkowych informacji lub przedłożenie dokumentacji medycznej, w szczególności dotyczących przebiegu choroby, a także stanu zdrowia, Świadczeniodawca zwróci się do Pacjenta za pośrednictwem chatu lub telefonu o przesłanie dodatkowych informacji lub dokumentów. Czas realizacji Usługi, o którym mowa w ust. 10 powyżej będzie liczony od momentu udzielenia dodatkowych informacji przez Użytkownika, na żądanie Świadczeniodawcy. 

15. W przypadku, gdy Pacjent nie spełni warunków z ust. 14 w przeciągu 48 h od otrzymania wiadomości od Świadczeniodawcy, konsultacja zostanie anulowana. W takim wypadku środki pieniężne za dokonaną konsultację medyczną nie podlegają zwrotowi, z zastrzeżeniem postanowień § 11, Regulaminu. 

16. W przypadku, gdy zajdzie konieczność skontaktowania się z Pacjentem telefonicznie, Pacjent wyraża na to zgodę. Po trzech bezskutecznych próbach nawiązania kontaktu z Pacjentem, co uniemożliwi zakończenie konsultacji, jest ona zamykana, a Pacjentowi nie przysługuje zwrot środków z zastrzeżeniem postanowień § 11, Regulaminu 

17. Świadczeniodawca, po analizie dostarczonych przez Pacjenta informacji uprawniony jest do odmowy wystawienia e-Recepty, w przypadku gdy uzna, że stan zdrowia pacjenta lub inne okoliczności, w szczególności brak dostatecznych informacji koniecznych do wydania e-Recepty, wymagają osobistej konsultacji ze Świadczeniodawcą. W takim wypadku Pacjent otrzyma zwrot dokonanej płatności, nie później niż w terminie 7 dni. 

 18. Świadczeniodawca może odstąpić od przeprowadzania konsultacji medycznej, a także przerwać trwającą konsultację medyczną, jeżeli nie zachodzi przypadek, gdy zwłoka w jej udzieleniu mogłaby spowodować niebezpieczeństwo utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia. Odmowa przeprowadzenia konsultacji medycznej następuje w szczególności w przypadku, gdy pacjent stosuje wobec Świadczeniodawcy agresję słowną, natarczywie nakłania do wystawienia e-recepty pomimo dwukrotnej odmowy przez Świadczeniodawcę, a także w innych uzasadnionych przypadkach. W przypadku odstąpienia od przeprowadzenia konsultacji medycznej, Świadczeniodawca ma obowiązek uprzedzić o tym fakcie pacjenta oraz wskazać realne możliwości uzyskania tego świadczenia u innego lŚwiadczeniodawcy lub w podmiocie leczniczym. 

19. Środki pieniężne, w przypadku określonym w ust. 18 , nie podlegają zwrotowi. 

20. W przypadku gdy wystąpią wątpliwości co do zasadności wystawienia e-recepty, e-zwolnienia lub e-skierowania, Świadczeniodawca może odmówić jej wystawienia. Mogą to być wątpliwości natury medycznej, przeciwwskazania, błędy w wypełnionych Formularzach Medycznych lub brak wyraźnych wskazań do leczenia. W takim wypadku środki pieniężne za dokonaną konsultację medyczną nie podlegają zwrotowi, z zastrzeżeniem postanowień § 11 Regulaminu.

 21. Recepty wystawiane są na maksymalnie 3 miesiące użytkowania leku. Decyzja o ostatecznej ilości opakowań leku jest mimo wszystko indywidualną, oraz niezależną decyzją Świadczeniodawcy.

 22. Wszelka dokumentacja medyczna w rozumieniu ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz.U.2020.849) jest prowadzona oraz udostępniana zgodnie z przepisami ww. ustawy oraz innymi odpowiednimi przepisami powszechnie obowiązującymi przez Świadczeniodawcę Współpracującego, świadczącego na rzecz Pacjenta usług. 

23. Przebieg telekonsultacji może być rejestrowany przez Usługodawcę, a jego zapis może być przechowywany.Akceptując regulamin Pacjent wyraża zgodę na rejestrację jej przebiegu. Przed rozpoczęciem rozmowy Pacjent zostanie o tym poinformowany

 24. Jeżeli w trakcie analizy przesłanego przez Pacjenta wywiadu medycznego system sugeruje, że stan pacjenta wymaga bezpośredniej konsultacji lekarskiej, Pacjent powinien się na nią udać. Brak przeprowadzenia odpowiednich badań może skutkować pogorszeniem się stanu zdrowia Pacjenta. 

25. Wywiady medyczne będące podstawą przeprowadzenia usługi konsultacji medycznej są przeprowadzane całodobowo. 

26. Konsultacje medyczne odbywają się zgodnie z informacjami umieszczonymi na stronie internetowej https://www.doktor-rodzinny.pl/   

27. Pacjent ( jeżeli jest konsumentem) ma możliwość odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi Konsultacji Medycznej w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Pacjent powinien poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego mailowo na adres e-mail info@doktor-rodzinny.pl l lub pocztą tradycyjną na Adres: Marii Konopnickiej 48A/1, 05-092 Dziekanów Leśny. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Pacjent wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Usługodawca zwraca Pacjentowi wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany przez Pacjenta o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Pacjenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Pacjent zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Pacjent nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Pacjent może skorzystać z poniższego wzoru formularza odstąpienia od umowy, chociaż nie jest to obowiązkowe:

 – Adresat Praktyka lekarska ogólna (PKD 86.21.Z) ograniczoną odpowiedzialnością, NIP: 1181990833, REGON: 146343155, Adres: Marii Konopnickiej 48A/1, 05-092 Dziekanów Leśny. adres e-mail: info@doktor-rodzinny.pl 

 – Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi 

– Data zawarcia umowy – Imię i nazwisko konsumenta

 – Adres konsumenta – Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej

– Data 

28. W przypadku skorzystania przez Pacjenta z usługi „doktor-rodzinny.pl” Pacjentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w trybie § 5 ust.27 niniejszego regulaminu oraz na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących.


∑6. Informacje o produktach i cenach

1. Informacje o cenach usług świadczonych za pośrednictwem Portalu dostępne stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U.2020.1740). 

2. Usługi świadczone za pośrednictwem Portalu podlegają zwolnieniu od podatku od towarów i usług (VAT), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U.2020.106).

 3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmian bieżących w cenach usług. Powyższe pozostaje bez wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny.


∑7. Formy płatności i rozpoczęcie realizacji zamówienia

1. Płatność za usługi świadczone przez Świadczeniodawcę za pośrednictwem Portalu lub aplikacji mobilnej będą wykonywane tylko i wyłącznie po opłaceniu przez Użytkownika kosztów usługi.

 2. Zamówienia złożone za pośrednictwem Portalu lub aplikacji mobilnej mogą być opłacone wyłącznie z góry.  

3. Płatności z góry mogą być uiszczane poprzez system płatności dostarczany przez Agenta Rozliczeniowego, a także w ramach płatności cyklicznych na podstawie umowy o udzielenie świadczeń zdrowotnych w ramach abonamentu medycznego.

 4. Realizacja zamówienia rozpocznie się po otrzymaniu przez Usługodawcę pełnej płatności lub po potwierdzeniu płatności przez Agenta Rozliczeniowego.


∑8. Potwierdzenie płatności

1. Dokumentem potwierdzającym płatność za usługę świadczoną w ramach Umowy o świadczenie Usługi Konsultacji Medycznej jest (i) elektroniczne potwierdzenie płatności wygenerowane i przesłane na adres poczty elektronicznej Pacjenta przez Agenta Rozliczeniowego, (ii) faktura.

 2. W celu otrzymania faktury Pacjent powinien przesłać prośbę o przesłanie faktury na adres e-mail Administratora info@doktor-rodzinny.pl. 

3. Skierowanie do Administratora prośby o przesłanie faktury jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody Pacjenta na otrzymanie faktury elektronicznej, zgodnie z art. 106n ustawy o podatku od towarów i usług.


∑9. Indywidualne Konto Pacjenta

1. Usługodawca udostępnia na Portalu oraz w aplikacji mobilnej Indywidualne Konto Pacjenta. 

2. Użytkownik może zarejestrować Indywidualne Konto Pacjenta po wejściu na Portal https://www.doktor-rodzinny.pl/  lub poprzez aplikację mobilną w zakładkę „Konto Pacjenta”. W celu rejestracji Indywidualnego Konta Pacjenta Użytkownik zobowiązany jest podać: 

a) Imię, 

b) Nazwisko, 

c) Adres e-mail,

 d) PESEL, 

e) Hasło. 

3. Podczas rejestracji Indywidualnego Konta Pacjenta Użytkownik oświadcza, iż zapoznał się z informacjami dotyczącymi zasad przetwarzania Jego danych osobowych przez Administratora danych osobowych zawartymi w Polityce Prywatności oraz oświadcza, że przeczytał i akceptuje Regulamin Portalu. 

4. Wszystkie udzielone przez Użytkownika zgody są ważne do momentu ich odwołania. W celu odwołania zgody, Użytkownik powinien skontaktować się z Administratorem.

 5. Użytkownik zobowiązany jest podać rzetelne dane, zgodne ze stanem faktycznym. Podanie danych nieprawdziwych skutkuje odmową rejestracji Indywidualnego Konta Pacjenta lub możliwości jego późniejszego usunięcia. 

6. Logowanie do Indywidualnego Konta Pacjenta możliwe jest po wejściu na Portal www.erecept.pl lub poprzez aplikację mobilną w zakładkę „Konto Pacjenta”. 

7. W celu zalogowania się do Indywidualnego Konta Pacjenta, Użytkownik zobowiązany jest podać adres e-mail lub PESEL oraz hasło. 

8. W przypadku zmiany danych podanych podczas rejestracji Indywidualnego Konta Pacjenta, Użytkownik zobowiązany jest dokonać niezwłocznej aktualizacji danych. 9. Użytkownik nie ma możliwości udostępniania swojego Indywidualnego Konta Pacjenta innym Użytkownikom lub osobom trzecim. Zabronione jest również korzystanie z Indywidualnego Konta Pacjenta innego Użytkownika. 9. Użytkownik ma możliwość usunięcia Indywidualnego Konta Pacjenta w każdym czasie, bez podania przyczyny. W celu rezygnacji z powyższej usługi, Użytkownik powinien skontaktować się z Usługodawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@doktor-rodzinny.pl. i złożyć dyspozycję usunięcia Indywidualnego Konta Pacjenta. 

10. W przypadku utraty dostępu do adresu e-mail podanego przy zakładaniu Indywidualnego Konta Pacjenta Użytkownik ma możliwość odzyskania dostępu do konta wypełniając formularz na stronie internetowej oraz podając dane umożliwiające jego jednoznaczną weryfikację.


∑10. Odpowiedzialność

1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Użytkownika oraz Pacjenta, w przypadku powstania szkody wynikającej z niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków wynikających z Regulaminu, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie było następstwem okoliczności, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności, chyba że przepisy bezwzględnie obowiązujące stanowią inaczej.

 2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu podania przez Pacjenta nieprawdziwych informacji co do jego stanu zdrowia.

 3. Odpowiedzialność Usługodawcy wyłączona jest także w przypadku opóźnienia w realizacji zgłoszenia. 

4. Usługodawca wykonujący usługę na rzecz Pacjenta, ponosi odpowiedzialność wobec Pacjenta zgodnie z przepisami bezwzględnie obowiązującymi. 

5. Zgodnie z z Art. 11. [Prawo do informacji o prawach pacjenta] Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta: 

“1. Pacjent ma prawo do informacji o prawach pacjenta określonych w niniejszej ustawie oraz w przepisach odrębnych, uwzględniającej ograniczenia tych praw określone w tych przepisach. Podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych udostępnia tę informację w formie pisemnej, poprzez umieszczenie jej w swoim lokalu, w miejscu ogólnodostępnym.

 2. Przepisu ust. 1 zdanie drugie nie stosuje się do wykonywanych wyłącznie w miejscu wezwania indywidualnych praktyk lekarskich, indywidualnych specjalistycznych praktyk lekarskich, indywidualnych praktyk pielęgniarek, położnych, indywidualnych specjalistycznych praktyk pielęgniarek, położnych i indywidualnych praktyk fizjoterapeutycznych.

 3. W przypadku pacjenta niemogącego się poruszać informację, o której mowa w ust. 1, udostępnia się w sposób umożliwiający zapoznanie się z nią w pomieszczeniu, w którym pacjent przebywa.”


∑11. Zwrot należności

1. Usługodawca dokona zwrotu należności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni w przypadku:

 a. uznania reklamacji

 b. nieprzyjęcia oferty Użytkownika dotyczącej zamówienia. 

2. Usługodawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Użytkownik, chyba że Użytkownik wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

3. Pacjent, który nie odwoła wizyty na 24 godziny przed planowanym terminem, zobowiązany jest do pokrycia połowy kosztów usługi.


∑12. Dane osobowe

Zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników znajdują się na Portalu w zakładce „Polityka Prywatności”


∑13. Reklamacje

1. Z zastrzeżeniem postanowień § 8 niniejszego regulaminu, wszelkie reklamacje mogą być zgłaszane do Usługodawcy: 

a. pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy (z dopiskiem „Reklamacja”) 

 b. za pośrednictwem e-maila na adres: info@doktor-rodzinny.pl. z tematem wiadomości: „Reklamacja”). 

2. Reklamacja powinna zawierać dane składającego reklamację (imię i nazwisko lub pełna nazwa, dokładny adres lub adres e-mail) jak również wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść żądania. 

3. Usługodawca rozpatrywać będzie reklamacje na podstawie niniejszego regulaminu oraz przepisów powszechnie obowiązujących. 

4. Odpowiedź na reklamację udzielana jest w sposób odpowiadający sposobowi przesłania reklamacji, w terminie do 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.


∑14. Zakaz dostarczania treści bezprawnych

1. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Portalu zgodnie z jej przeznaczeniem, a także zobowiązany jest do korzystania z Portalu w celu zgodnym z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. 

2. Zakazane jest przesyłanie przez Użytkownika przesyłania na Portal lub za jej pośrednictwem treści o charakterze bezprawnym. 

3. Usługodawca jest uprawniony do blokowania oraz usuwania treści udostępnionych przez Użytkowników, jeżeli uzna, że mają one charakter bezprawny


∑15. Weryfikacja opinii

1. Opinie umieszczane na Portalu i w aplikacji są weryfikowane uprzednio przez Usługodawcę. 

2. Użytkownik po uzyskaniu konsultacji medycznej otrzymuje wiadomość e-mail (wskazany przy składaniu wniosku), która to wiadomość zawiera hiperłącze zawierające przekierowanie na stronę, na której Użytkownik jest uprawniony do wystawienia opinii. 

3. Usługodawca zapewnia narzędzia techniczne wykluczające jego ingerencję w treść opinii.



 


∑16. Postanowienia końcowe

1. Regulamin podlega przepisom prawa obowiązującego powszechnie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 

2. W celach statystycznych oraz w celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług Administrator korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Użytkownika, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookies). Więcej informacji w tym zakresie znajduje się w zakładce „Polityka Prywatności”

 3. Językiem umów zawieranych z Pacjentem jest język polski. 

4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu z ważnych przyczyn.

 5. Termin wejścia w życie zmienionego regulaminu będzie wynosić co najmniej 7 dni od daty powiadomienia o zmianie regulaminu. 

6. Zmiana regulaminu nie będzie mieć wpływu na zamówienia złożone przed taką zmianą, które są realizowane na zasadach dotychczasowych.

Aktualizacja 02.10.2024